Hämeenlinnan kesämatkailusta kerättiin toistamiseen reaaliaikaista dataa – runsas tapahtumatarjonta tuo lisää päiväkävijöitä sekä matkailutuloja
Kotimaan matkailun suosio jatkui vahvana ja toi Hämeenlinnaan kesän aikana liki miljoona kävijää sekä 105 miljoonaa euroa kokonaismatkailutuloa. Erityisesti kesän runsas tapahtumatarjonta näkyi tilastoissa keskimääräisen kävijäkohtaisen matkailutulon nousuna. Hämeenlinnan kesämatkailusta kerättiin reaaliaikaista dataa Salmi Platform -analytiikkatyönkalun avulla nyt toista kertaa.
Suomesta yksi Japanin matkailun pääkohteista – Hämeenlinnan keskeinen sijainti, autenttiset elämykset ja golfmahdollisuudet kiinnostavat
Japanin matkailualan liitto JATA (Japan Association of Travel Agents) on valinnut Suomen yhdeksi Japanin matkailun pääkaukokohteista. JATA järjesti elokuun lopussa Japanin suurille matkailutoimijoille tutustumismatkan Suomeen. Helsingin ja Tampereen lisäksi ryhmä vieraili myös Hämeenlinnassa.
Hämeenlinna Amazing Business Race haastaa yritykset ja somevaikuttajat
Hämeenlinnan uudella markkinointikampanjalla ”Hämeenlinna Amazing Business Race” halutaan kehittää hämeenlinnalaisten yritysten työnantajamielikuvaa sekä lisätä niiden vetovoimaa kiristyvillä työmarkkinoilla. Kilpailuvideoita pääsee seuraamaan tiistaista 7.6. alkaen ja finaalijakso julkaistaan torstaina 16.6.
Hämeenlinnan kaupunkimarkkinointi
Hämeenlinnan kaupunkimarkkinoinnin päätehtävä on tehdä Hämeenlinnaa tunnetuksi Hämeenlinnan ulkopuolella. Markkinoinnin avulla pyritään kertomaan eri kanavissa (verkkosivut, sosiaalinen media) Hämeenlinnasta asioita, jotka kiinnostavat kohdeyleisöä. Tavoitteena on …
Hämeenlinnan kaupunkimarkkinoinnissa reagoitiin nopeasti muuttuvaan maailmaan
Korona ja sen tyhjentämä tapahtumakalenteri laittoivat Hämeenlinnan kaupunkimarkkinoinnin suunnittelemaan ja toteuttamaan asioita uudella tavalla. Reagointinopeus, kekseliäät kampanjat Majavalivestä juhlavalaisuihin sekä vahva läsnäolo sosiaalisessa mediassa siivittivät kaupunkimarkkinoinnin työn hyviin tuloksiin poikkeuksellisesta vuodesta huolimatta.
Hämeenlinnan tunnettuus kasvussa – kaupunki kiinnostaa myös matkailijoita
Syksyllä 2020 toteutetun kaupunkikuvatutkimuksen mukaan Hämeenlinnan tunnettuus on kasvanut selkeästi kolmessa vuodessa. Hämeenlinnan vahvuuksia ovat vehreys, perheystävällisyys ja turvallisuus sekä keskeinen sijainti. Matkailukohteena Hämeenlinna kiinnostaa peräti 85 % kotimaanmatkailijoista.