Markkinointi-, viestintä-, tapahtuma- ja matkailutiimi

Hämeenlinnan kesämatkailusta kerättiin toistamiseen reaaliaikaista dataa –  runsas tapahtumatarjonta tuo lisää päiväkävijöitä sekä matkailutuloja

Kotimaan matkailun suosio jatkui vahvana ja toi Hämeenlinnaan kesän aikana liki miljoona kävijää sekä 105 miljoonaa euroa kokonaismatkailutuloa. Erityisesti kesän runsas tapahtumatarjonta näkyi tilastoissa keskimääräisen kävijäkohtaisen matkailutulon nousuna. Hämeenlinnan kesämatkailusta kerättiin reaaliaikaista dataa Salmi Platform -analytiikkatyönkalun avulla nyt toista kertaa.

Hämeenlinna Amazing Business Race haastaa yritykset ja somevaikuttajat

Hämeenlinnan uudella markkinointikampanjalla ”Hämeenlinna Amazing Business Race” halutaan kehittää hämeenlinnalaisten yritysten työnantajamielikuvaa sekä lisätä niiden vetovoimaa kiristyvillä työmarkkinoilla. Kilpailuvideoita pääsee seuraamaan tiistaista 7.6. alkaen ja finaalijakso julkaistaan torstaina 16.6.

Hämeenlinnan kaupunkimarkkinoinnissa reagoitiin nopeasti muuttuvaan maailmaan

Korona ja sen tyhjentämä tapahtumakalenteri laittoivat Hämeenlinnan kaupunkimarkkinoinnin suunnittelemaan ja toteuttamaan asioita uudella tavalla. Reagointinopeus, kekseliäät kampanjat Majavalivestä juhlavalaisuihin sekä vahva läsnäolo sosiaalisessa mediassa siivittivät kaupunkimarkkinoinnin työn hyviin tuloksiin poikkeuksellisesta vuodesta huolimatta.

Hämeenlinnan tunnettuus kasvussa – kaupunki kiinnostaa myös matkailijoita

Syksyllä 2020 toteutetun kaupunkikuvatutkimuksen mukaan Hämeenlinnan tunnettuus on kasvanut selkeästi kolmessa vuodessa. Hämeenlinnan vahvuuksia ovat vehreys, perheystävällisyys ja turvallisuus sekä keskeinen sijainti. Matkailukohteena Hämeenlinna kiinnostaa peräti 85 % kotimaanmatkailijoista.