Siirry sisältöön
  • Tutustu Hämeenlinna.fi:hin
  • In English

Linnan Kehitys Oy Linnan Kehitys Oy

  • Etusivu
  • Yrityspalvelut
    • Kansainvälistyvälle yritykselle
    • Matkailun kehittäminen
    • Työllisyyspalvelut
    • Aluekehittäminen
    • Ajankohtaista ja tutkittua tietoa elinkeinoelämästä
    • Käynnissä olevat hankkeet
  • Sijoittumispalvelut
    • Avaimet käteen palvelu
    • Vapaat toimitilat ja yritystontit
    • MORE uuden ajan yritysalue
  • Matkailun kehittäminen
    • Matkailun kehittäminen
    • Ajankohtaista
    • Hämeenlinnan matkailun nykytila
    • Tilastot ja tutkimukset
    • Kehittämisohjelma yrityksille
    • Matkailun jakelukanavat
    • Matkailuhankkeet
    • Kansainvälistyminen
    • Matkailutoimiala Suomessa
    • Tarvitsetko apua tapahtuman järjestämiseen?
    • Matkailun materiaalipankki
  • Kaupunkimarkkinointi
  • Tapahtumat
  • Yhteystiedot
    • Laskutus ja verkkolaskuosoite
  • Matkailun kehittäminen
  • Ajankohtaista
    • Hyödynnä kesän tapahtumat – infopaketti yrityksille ja toimijoille
    • Matkailun kehittämisen toimenpiteet 2021
    • Tilaisuudet ja koulutukset 2021
    • Tilaisuudet ja koulutukset 2022
  • Hämeenlinnan matkailun nykytila
  • Tilastot ja tutkimukset
    • Hämeenlinnan kesäkauden matkailudata 2022
    • Hämeenlinnan kesäkauden matkailudata 2021
  • Kehittämisohjelma yrityksille
  • Matkailun jakelukanavat
    • Digitaalinen asiakaspolku – Hämeenlinnan seutu
  • Kansainvälistyminen
  • Matkailuhankkeet
  • Rahoitus
  • Tarvitsetko apua tapahtuman järjestämiseen?
  • Matkailutoimiala Suomessa
  • Matkailun materiaalipankki
  • /
  • Matkailutoimiala Hämeenlinnassa
  • /
  • Kansainvälistyminen
Päivitetty viimeksi: 22.6.2022

Kansainvälistyminen

Matkailunäkyvyys lisää alueen vetovoimaisuutta. Jokainen turistin tuoma matkailueuro luo kuntiin elinvoimaisuutta, lisää yritysten tulovirtaa ja pitkällä tähtäimellä myös mahdollisuuksia työllistää. Visit Finlandin koordinoimassa Lakeland-yhteistyössä on mukana yhdeksän maakuntaa. Kanta-Häme ja sen myötä Hämeenlinnan kiinnostavat matkailukohteet näkyvät entistä paremmin ulkomailla, kun markkinointia tehdään yhdessä Visit Finlandin kanssa.

Kansainväliset markkinat

Pandemian jälkeen Visit Finlandin markkinointitoimenpiteitä kohdistetaan erityisesti Ruotsiin ja Saksaan. Ruotsin lähimatkailun uskotaan lisääntyvän ja tutkimusten mukaan saksalaisten matkustus alkaa heti pandemian päätyttyä.

Päämarkkinat Saksa/saksankielinen Eurooppa ja Ruotsi

Saksalaisia kiinnostaa Suomen puhdas luonto ja kulttuuri. Myös kiertomatkat ja mökkeily ovat suosiossa. Saksankieliseen Eurooppaan eli DACH maihin; Saksaan, Itävaltaan ja Sveitsiin tehdään yhteismarkkinointia. Näille markkinoille tähtäävien kannattaa erityisesti panostaa vastuullisuuteen. Saksasta on mahdollista saada ympärivuotisesti matkailijoita Suomeen.

Visit Finland – matkailu Saksasta Suomeen

Myös Ruotsalaiset haluavat perhelomillaan luontoon ja harrastaa kevyitä aktiviteetteja. Rajojen avauduttua pandemian jälkeen ruotsalaiset ovat kiinnostuneita lähimatkailusta ja Suomi on tähän sopiva kohde. Ruotsalaisia kiinnostavat autenttiset ja terveysturvalliset matkakohteet sekä tavallisesta poikkeavat elämykset.

Visit Finland – matkailu Ruotsista Suomeen

Lakeland kohdemarkkina lisäksi Japani

Japanilaisia kiinnostaa Suomessa erityisesti suomalainen elämäntapa, sauna ja design. Japanista saadaan Suomeen ympärivuotisesti matkailijoita ja Suomi on yksi japanilaisten pääkaukokohteista. Järvi-Suomeen japanilaisia voi houkutella kaupunkiloman ja luontoloman yhdistämisellä, autenttisilla suomalaisilla kokemuksilla, hyvällä ruoalla ja kulttuurilla.

Visit Finland – matkailu Japanista Suomeen

Kanta-Hämeelle potentiaalinen markkina Venäjä

Venäläiset matkustavat mielellään Suomeen vähemmän tunnettuihin matkakohteisiin, jotka eivät ole vielä niin suosittuja muiden matkailijoiden joukossa. Venäläiset matkustavat Suomeen ympäri vuoden ja heitä kiinnostavat erityisesti suomalainen kulttuuri, shoppailu ja vehreät luontokohteet. Venäläiset matkailijat arvostavat kohteiden laatutasoa, elämyksellisyyttä ja venäjän kielen taitoa.

Visit Finland – matkailu Venäjältä Suomeen

Potentiaaliset markkinat Lakeland USA, UK

Yhdysvaltalaiset matkailijat ovat hintatietoisia, he panostavat laatuun ja haluavat kokea elämyksiä ainutlaatuisissa matkakohteissa. Yhdysvalloista halutaan matkustaa vastuullisiin ja turvallisiin matkakohteisiin ja tässä Suomi ja muut pohjoismaat ovat erityisasemassa.

Visit Finland – matkailu Yhdysvalloista Suomeen

Iso-Britanniassa Suomi tunnetaan erityisesti talvimatkailukohteena, mutta markkinoilta löytyy mahdollisuuksia myös ympärivuotisen matkailun lisäämiseen. Britit ovat kiinnostuneita Suomen puhtaasta luonnosta, kulttuurista ja aktiviteeteista. Myös vastuullinen matkailu ja hyvinvointimatkailu sekä luksuskohteet kiinnostavat brittejä enenevissä määrin.

Visit Finland – matkailu Iso-Britanniasta Suomeen

Aiheeseen liittyvät tiedotteet

Häme kiinnosti kansainvälisiä matkanjärjestäjiä Visit Finlandin myyntitapahtumassa

22.6.2022

Visit Finlandin järjestämä myyntitapahtuma Midnight Sun Workshop järjestettiin Turussa ja Naantalissa 7.-8.6.2022. Kanta-Hämettä edustamassa tapahtumassa olivat Linnan Kehityksen Outi Mertamo ja Annamaria Laine, sekä Technical Visits –hankkeen tuotteita esittelemässä Forssan Yrityskehityksen Mari Noromies-Wahl. Midnight Sun Workshop on Visit Finlandin suurin yksittäinen myyntitapahtuma, jossa kansainväliset matkanjärjestäjät ja kotimaiset palveluntarjoajat kohtaavat.

Näytä kaikki tiedotteet
Linnan Kehitys Oy

Linnan Kehitys Oy

PARKKI Business Park
Raatihuoneenkatu 21-23
13100 Hämeenlinna

info@linnan.fi

Yhteyshenkilöt ja puhelinnumerot

Saavutettavuusseloste

Näytä omat evästeasetukseni

© 2023 Hämeenlinnan kaupunki

Oikopolut

  • Yhteystiedot
  • Laskutus ja verkkolaskuosoite
  • Toimitilarekisteri
  • Yritysrekisteri
  • Palaute