Linnan Kehityksen asiakastyytyväisyys ennätyksellisen korkealla

Yrityspalvelutiimi auttoi hämeenlinnalaisia yrityksiä viime vuonna laajalla rintamalla yritysten erilaisissa haasteissa. Henkilökohtaisten asiakastapaamisten suositteluhalukkuutta kuvaava NPS luku oli 86,6.

Yritysten tarpeita kartoittavan Yrityshaavi-soittokierroksen kautta kontaktoitiin vuoden aikana 1 186 hämeenlinnalaista yritystä. Puhelun aikana käytiin läpi yrityksen tarpeita esimerkiksi työvoiman, koulutuksen tai rahoituksen suhteen. Yrityshaavin kontaktoinnit johtivat 477 jatkotoimenpiteeseen Linnan Kehityksessä tai oppilaitoksissa.

–  Yrityshaavin avulla saamme erittäin kattavan kuvan siitä, missä hämeenlinnalaisissa yrityksissä mennään. Tämän datan avulla voimme suunnata esimerkiksi koulutuksiamme yrityskentän tarpeiden mukaisesti, toteaa Linnan Kehityksen yrityspalvelutiimin päällikkö Antti Mikkola.

Yritystapaamisia yrityspalvelutiimillä oli vuoden aikana 474. Näistä tapaamisista kerätty palaute oli erinomaista. Yrityspalvelutiimin NPS oli ennätyksellisen korkea 86,6. Asiakastyytyväisyyskyselyyn vastasi yritystapaamisten jälkeen 97 yritystä.

– NPS-lukemamme on huiman hyvä ja olemme siitä äärimmäisen kiitollisia ja innostunein mielin lähdemme yrittäjiä palvelemaan myös alkaneena vuotena.

PARKKI Business Park Hämeenlinnan keskustassa on Linnan Kehityksen järjestämien tapahtumien kotipesä.  Parkissa järjestettiin Linnan Kehityksen toimesta vuoden 2023 aikana 81 tapahtumaa/koulutusta, joita toteutettiin sekä läsnä-, hybrid- ja etätoteutuksin. Koulutuksiin osallistui yli 2000 henkeä.

Linnan Business Turnajaiset sekä onnistuneet hankkeistukset keräsivät myös kiitosta

Linnan Business Turnajaiset on Linnan Kehityksen yrityspalveluiden näkyvin tuote. Koko vuoden kestävään koulutusohjelmaan osallistui kolmessa sarjassa 62 yritystä ja Turnajaisten finaalissa kilvoiteltiin marraskuussa Verkatehtaalla.

– Yrityksiltä saatu palaute Linnan Business Turnajaisista on poikkeuksetta erinomaista ja kehittämiskonseptimme on toimiva. Tämän vuoden Turnajaisiin haku avataan aivan lähiaikoina, Mikkola vihjaa.

Yrityspalveluiden hanketyö keräsi myös vuoden aikana kiitosta. Yritysten digitaalisen osaamisen kehittämiseen pureutuva Digikyyti-hanke jalkautui kantakaupungin lisäksi myös Hämeenlinnan pitäjiin. Kaikkiaan Digikyydin toimenpiteissä oli vuoden aikana 324 yritystä. Hanke valittiin syksyllä Etelä-Suomen kuukauden hankkeeksi. Yritysten muutoskyvyn vahvistamiseen tähtäävään KYKY-hankkeeseen osallistui yhteensä 101 yritystä ja kansainvälistymiseen pureutuvan Häme Smart Growth –hankkeen toimenpiteisiin osallistui 81 eri yritystä.

Yritys- ja työelämämanagerit avustivat 47 yritystä työvoiman saatavuuteen liittyvissä haasteissa ja avoimia työpaikkoja jaettiin yritysverkostolle yli 330 kappaletta. Merkittäviä tuloksia saavutettiin myös Patrian kanssa yhteistyössä järjestetyissä rekrytointitilaisuuksissa esimerkiksi Uudenkaupungin autotehtaalta vapautuneelle henkilöstölle.

Lisätietoja:

Antti Mikkola
tiimipäällikkö, Linnan Kehitys Oy
antti.mikkola@linnan.fi
puh. 044 7710 055