Ajankohtaista

Linnan Kehitys kartoittaa hämeenlinnalaisten yritysten tarpeita

Linnan Kehityksen Yrityshaaviksi nimetty soittokierros hämeenlinnalaisille yrityksille käynnistyy jälleen helmikuussa. Soittokierroksen aikana yrityksille esitetään kysymyksiä niiden kasvunäkymiin ja kehittämistarpeisiin liittyen. Yrityksille tarjotaan apua esiin nousseiden tarpeiden mukaisesti ohjaamalla liidit joko Linnan Kehityksen yrityspalvelutiimille tai oppilaitoksille esimerkiksi työvoiman saatavuuteen liittyvissä asioissa.

Juomavesien muutostaikuri, laidunmökkikonsepti ja kansainvälinen selviytymispeli taistelivat voittajiksi Linnan Business Turnajaisissa – kova taso yllätti sekä yleisön että tuomarit

Hämeenlinnan parhaat yritysideat ottivat mittaa toisistaan yrityskilpailu Linnan Business Turnajaisten finaalitaistossa torstaina 24.11. Hämeenlinnan Verkatehtaalla. Kolmessa kilpailusarjassa voitoista kisasi 16 yritystä, joille jaettiin yhteensä 85 000 euron arvoinen voittopotti.

Hämeenlinnan kesämatkailusta kerättiin toistamiseen reaaliaikaista dataa –  runsas tapahtumatarjonta tuo lisää päiväkävijöitä sekä matkailutuloja

Kotimaan matkailun suosio jatkui vahvana ja toi Hämeenlinnaan kesän aikana liki miljoona kävijää sekä 105 miljoonaa euroa kokonaismatkailutuloa. Erityisesti kesän runsas tapahtumatarjonta näkyi tilastoissa keskimääräisen kävijäkohtaisen matkailutulon nousuna. Hämeenlinnan kesämatkailusta kerättiin reaaliaikaista dataa Salmi Platform -analytiikkatyönkalun avulla nyt toista kertaa.

Häme kiinnosti kansainvälisiä matkanjärjestäjiä Visit Finlandin myyntitapahtumassa

Visit Finlandin järjestämä myyntitapahtuma Midnight Sun Workshop järjestettiin Turussa ja Naantalissa 7.-8.6.2022. Kanta-Hämettä edustamassa tapahtumassa olivat Linnan Kehityksen Outi Mertamo ja Annamaria Laine, sekä Technical Visits –hankkeen tuotteita esittelemässä Forssan Yrityskehityksen Mari Noromies-Wahl. Midnight Sun Workshop on Visit Finlandin suurin yksittäinen myyntitapahtuma, jossa kansainväliset matkanjärjestäjät ja kotimaiset palveluntarjoajat kohtaavat.

Hämeenlinna Amazing Business Race haastaa yritykset ja somevaikuttajat

Hämeenlinnan uudella markkinointikampanjalla ”Hämeenlinna Amazing Business Race” halutaan kehittää hämeenlinnalaisten yritysten työnantajamielikuvaa sekä lisätä niiden vetovoimaa kiristyvillä työmarkkinoilla. Kilpailuvideoita pääsee seuraamaan tiistaista 7.6. alkaen ja finaalijakso julkaistaan torstaina 16.6.