Weekend Festivalin kävijät käyttivät Hämeenlinnassa yli 10 miljoonaa euroa

Heinäkuun alussa Kantolan tapahtumapuistossa vietetyn Weekend Festivalin kävijätutkimuksen toteutti Sponsor Insight Finland tapahtuman järjestäjän All Things Live Oy:n ja Kantolan tapahtumapuiston operoinnista vastaavan Linnan Kehitys Oy:n toimeksiannosta. Tutkimus toteutettiin sähköisenä kyselytutkimuksena tapahtuman kävijöille heti tapahtuman jälkeen.

1.-3.7. järjestetyn festivaalin kävijät käyttivät vierailun aikana paikkakunnalla yli 10 miljoonaa euroa, josta tapahtuma-alueen ulkopuolella Hämeenlinnassa käytettiin noin 4 miljoonaa euroa.

Kolmipäiväisen festivaalin kokonaiskävijämäärä oli noin 60 000 kävijää. Yksittäisistä kävijöistä noin 80 % saapui Hämeenlinnan ulkopuolelta. Hämeenlinnan ulkopuolelta saapuneista kävijöistä jopa 46 % käytti junaa saapuessaan tapahtumapaikkakunnalle.

Kävijöistä 87 % oli ensimmäistä kertaa Kantolan tapahtumapuistossa ja 76 % koki Kantolan hyvänä Weekend Festivalin järjestämispaikkana.

Weekend Festivalin järjestäjä All Things Live Oy ei ole vahvistanut vuoden 2023 tapahtumapaikkaa.

Lisätietoja:
Linnan Kehitys Oy, Toimitusjohtaja Kari Saarinen
kari.saarinen@linnan.fi
+358 40 722 1712
www.linnan.fi

Sponsor Insight Finland, Klaus Virkkunen
klaus.virkkunen@sponsorinsight.fi
+358 40 584 1157
www.sponsorinsight.fi