Siirry sisältöön
  • Tutustu Hämeenlinna.fi:hin
  • In English

Linnan Kehitys Oy Linnan Kehitys Oy

  • Etusivu
  • Yrityspalvelut
    • Etsi ja löydä
    • Kansainvälistyvälle yritykselle
    • Matkailun kehittäminen
    • Työllisyyspalvelut
    • Aluekehittäminen
    • Ajankohtaista ja tutkittua tietoa elinkeinoelämästä
    • Käynnissä olevat hankkeet
  • Sijoittumispalvelut
    • Avaimet käteen palvelu
    • Vapaat toimitilat ja yritystontit
    • MORE uuden ajan yritysalue
  • Matkailun kehittäminen
    • Matkailun kehittäminen
    • Ajankohtaista
    • Hämeenlinnan matkailun nykytila
    • Tilastot ja tutkimukset
    • Kehittämisohjelma yrityksille
    • Matkailun jakelukanavat
    • Matkailuhankkeet
    • Kansainvälistyminen
    • Matkailutoimiala Suomessa
    • Tarvitsetko apua tapahtuman järjestämiseen?
    • Matkailun materiaalipankki
  • Kaupunkimarkkinointi
  • Yhteystiedot
    • Laskutus ja verkkolaskuosoite
  • Hämeenlinnan kaupunkimarkkinointi
    • Mikä ihmeen Hämpton – lainaa kirjaimet!
    • Visit Hämeenlinna – Digiviestintäohjeistus
    • Kesäkampanjat 2021
  • /
  • Etusivu
  • /
  • Hämeenlinnan kaupunkimarkkinointi
  • /
  • Kesäkampanjat 2021
Päivitetty viimeksi: 23.3.2022

Kesäkampanjat 2021

Hämeenlinnan kesäkampanjoiden tavoitteena on tehdä Hämeenlinnaa tunnetummaksi ja löydettävämmäksi eli saada kohdeyleisö valitsemaan Hämeenlinna matkansa kohteeksi. Kaikki tehtävät toimenpiteet tähtäävät siihen, että saamme kävijöitä Visit Hämeenlinna -kanaviin, joista he löytävät Hämeenlinnan koko tarjonnan.

Mediakampanja – Sanoman mediat, sekä Facebook ja Instagram

  • Pääviestinä vastuullinen kotimaan lähiloma.
  • Kampanjan ohjaukset Visit Hämeenlinnan kanaviin ja sieltä verkkosivujen koontisivuille, josta puolestaan linkitykset kohteiden sivuille.
  • Kampanjan sisältö: destinaatiot ja kärkiteemat + toteutuvat tapahtumat
  • Kohdennus: lähialueet, Pirkanmaan ”reunat” + pääkaupunkiseutu (radanvarsi). Kohdentamisessa hyödynnetään viime kesän kampanjan dataa.
  • Aika: viikot 26-35, optiona jatko syyskuulle (riippuu tapahtumatarjonnasta).
  • Mediapanostus n. 30 000 €
  • Mainosnäyttöjä kertynee n. 1,5-2 milj.

Teemat ja alustava aikataulu:

Kaikki teemat ja destinaatiot näkyvät kampanjassa koko ajan eli mainosnäyttöjä kertyy jokaiselle todella runsaasti.
Teemoja painotetaan alla mainittujen viikkojen mukaisesti. Yhdessä tekemällä voimme saada lisää näkyvyyttä, kun samanaikaisesti nostamme nämä teemat kaikissa mahdollisissa kanavissa esille ja tuotamme matkailijoita kiinnostavaa sisältöä kanaviin.

vk 26 Pitäjät, Linnanniemi
vk 27 Iittala, lapsiperheet
vk 28 Tiilaakso
vk 29 Ahvenisto
vk 30 Aulanko
vk 31 Lapsiperheet
vk 32 Linnanniemi
vk 33 Museot
vk 34 Herkuttelu (ravintolat ja kahvilat)
vk 35 Luonto
Tapahtumat: aloitus n. 2 viikkoa ennen tapahtumaa; Naivistit-kesänäyttely, LinnaJazz, Wanaja Festival, Lasten taidefestivaali Hippalot, Hämeen keskiaikafestivaali

Yhteismarkkinointimahdollisuus:

Nostamme jokaisen teeman ja destinaation kohdalle vielä ”tarjouksia ja tärppejä”.
Ilmoita omasi meille viimeistään 15.6., info@linnan.fi

Ritarit kesäretkellä

  • Vahvistetaan kaupungin ritariteemaa osana kesäkampanjaa.
  • Lyhyet noin minuutin mittaiset videot (10 kpl) tukevat hauskalla ja yllättävällä tavalla kesäkampanjan teemoja.
  • Ritarit lähtevät kotilinnaltaan kesäretkelle juhannuksen aikaan ja palaavat kotilinnalleen Keskiaikafestivaaleille (mahdollistetaan ritarien ”meet&greet” –tapaaminen).
  • Toteutus yhdessä Tawastia Armigerin kanssa.
  • Esimerkki videot – Ritarit hiihtämässä ja Ritarit lenkillä

Yhteismarkkinointimahdollisuus:

Haluatko ritarin testaamaan oman kesäretkikohteesi? ”Ritarin testaama” käynti; 2 ritaria 210 € + kuvaus ja editointi 150€. Videot suunnitellaan yhdessä Tawastia Armigerin kanssa ja ne mukailevat muita
toteuttavia ritarivideoita. Tilaa ritarit omaan kohteeseesi joka Linnan Kehityksen kautta tai kontaktoimalla suoraan ”ritareita” Facebook-sivujen kautta .

Visit Hämeenlinna -kanavien jatkuva sisällöntuotanto

  • Visit Hämeenlinna -kanaviin tuotetaan sisältöä (postauksia, kuvia, tarinoita, linkityksiä, jaettua materiaalia) useana päivänä viikossa. Näin varmistamme, että Hämeenlinna näkyy ja löytyy hakukoneissa (esim. Google), kun matkailijat hakevat ”tekemistä kesälomalleen”.
  • Facebook ja Instagram sisällöntuotanto – tägää @visithameenlinna omiin julkaisuihin ja käytä hastageja #visithämeenlinna, #hämeenlinna, #visithäme #ihanlähellä ja #hämpton.
  • Visit Hämeenlinna verkkosivun sisällöntuotanto
  • Tutustu Visit Hämeenlinna -kanavien digiviestintäohjeeseen ja varmista että olet mukana sisällöissä!

Hämeenlinna materiaalit

Varmistaaksemme matkailijan viihtymisen Hämeenlinnassa, teemme myös painetun esitteen ja kartan joiden tarkoituksena on aktivoida Hämeenlinnassa jo olevia matkailijoita.

  • Hämeenlinnan kesäesite, painosmäärä 5000 kpl
  • Hämeenlinnan seutu kartta ja repäisykartta
  • Jaossa Hämeenlinna eri kohteissa ja infopisteissä (+ Linnatuuli)
  • Haettavissa jakoon myös omaan kohteeseen Kastellista
  • Raidallinen infomökki torilla – mahdollistaa myös kohteiden omien esitteiden jaon, ole yhteydessä tourist.info@hameenlinna.fi

Hämeenlinnan matkailutarjonta näkyy myös muutamassa kaupungin ulkopuolella jaettavassa esitteessä ja matkailijanoppaassa sekä sähköisessä mediakampanjassa.

Seutumarkkinointikampanja 2021 – Hattula, Hämeenlinna ja Janakkala

Hämeenlinnan seutu muodostaa matkailijalle mielenkiintoisen kokonaisuuden kuntarajoista riippumatta. Näitä yhteisiä teemoja ja käyntikokonaisuuksia varten olemme rakentaneet yhteisen kampanjan, jota tukee tarinalliset ja korkealaatuiset videot.

  • Neljä tarinallista videota sekä videosisältöä tukevaa blogiartikkelia Hämeenlinnan, Hattulan ja Janakkalan matkailun yhteismarkkinointiin.
  • Teemat & julkaisuaikataulu:
    • Keskiaikaiset kivikirkot, vk 23
    • Maatilamatkailu, vk 24
    • Melontareitit, vk 27
    • Pyöräilyreitit, vk 30
  • Videot ja artikkelit julkaistaan Visit Häme -verkkosivuilla ja YouTubessa,
    josta toimijat voivat jakaa ja hyödyntää niitä omissa sosiaalisen median kanavissaan.
  • Pääkohderyhmä: Nuoret urbaanit ja ”hipsterit” aikuiset 25-35 v., jotka haluavat nähdä ja kokea maailmaa ja koronasta johtuen tekevät sen nyt kotimaassa. Arvostavat seikkailuja, elämyksiä, uuden oppimista ja luonnossa liikkumista.
  • Huom! ”Vanlife” videoiden visuaalisessa kerronnassa.

Discovering Finland

Hämeenlinna on mukana DISCOVERING HELSINKI SUMMER 2021-yhteiskampanjassa. Tämän kampanja avulla tavoitamme mahdolliset kansainväliset turistit sekä sellaiset, jotka ovat valinneet matkakohteekseen pääkaupunkiseudun. Heitä houkuttelemme kampanjanäkyvyyden avulla vierailemaan myös Hämeenlinnassa.

  • Kohderyhmä: Kotimaiset ja ulkomaalaiset omatoimimatkaajat sekä Helsingissä jo matkaavat turistit.
  • Kampanjan painotus:
    – touko-kesäkuu: 70 % kotimaa, 30 % ulkomaat
    – heinä-elokuu: 50 % ulkomaat, 50 % kotimaa
    Mainontaa kohdemaihin optimoidaan kampanja-aikana ja painotusta voidaan lisätä ulkomaan kohdeyleisöille niihin maihin, joista matkustaminen tulee mahdolliseksi esim. rokotuspassin myötä.
  • Kohdemaat mm: Saksa, Ranska, Benelux, Italia, Espanja, UK, USA, Ruotsi, Tanska,Latvia, Liettua, Viro, Japani ja Venäjä.

  • Tulosta
  • Jaa Facebookissa
  • Jaa Twitterissä
 

Kaupunkimarkkinointitiimin yhteystiedot

Linnan Kehitys Oy

Linnan Kehitys Oy

PARKKI Business Park
Raatihuoneenkatu 21-23
13100 Hämeenlinna

info@linnan.fi

Yhteyshenkilöt ja puhelinnumerot

Saavutettavuusseloste

Näytä omat evästeasetukseni

© 2022 Hämeenlinnan kaupunki

Oikopolut

  • Yhteystiedot
  • Laskutus ja verkkolaskuosoite
  • Toimitilarekisteri
  • Yritysrekisteri
  • Palaute